Pomoc / FAQ

Kliknij pytanie, które Cię interesuje.

 

Pytania ogólne

  • Co jest potrzebne do obsługi robotów?

    By móc korzystać z naszych robotów, potrzebujesz kompatybilnego urządzenia z Bluetooth 4.0/LE . Oficjalnie wpieramy urządzenia (tablety i smartfony) wymienione tutaj.

    Jedynie aplikacja Go jest dostępna na wszystkich smartfonach. Jednak nasze obszerne badania pokazały, że mały ekran zniechęca dzieci do głębszego zaangażowania w robotykę, dlatego zalecamy używanie tableta.

  • Czy roboty są wodoodporne?

    Nie! Po kontakcie robota z płynem tracisz prawo do skorzystania z gwarancji, więc bardzo prosimy o ostrożność.

  • Czy muszę znać się na programowaniu, by kupić roboty dla mojego dziecka?

    Nie, nie musisz wiedzieć, jak programować. Aby zacząć, wystarczy, że ściągniesz aplikację i połączysz się z Dashem i Dotem za pomocą dotykowego urządzenia z Bluetooth 4.0/LE.
    Twoje dzieci będą w stanie posłużyć się aplikacjami same. Jednak również Ciebie zachęcamy do nauki programowania! Przecież mówi się, że PROGRAMOWANIE TO TRZECI JĘZYK ŚWIATA.

  • Czy muszę znać język angielski, by móc korzystać z robotów?

    Wszystkie aplikacje napisane są w języku angielskim, czyli języku programowania.
    Ale nie przejmuj się, nawet jeśli jeszcze w ogóle nie znasz angielskiego – nasze aplikacje zostały tak zaprojektowane, że ich obsługa jest intuicyjna, opiera się na obrazkach. Może w niektórych aplikacjach, np. w Blockly, przydaje się trochę znajomości pisanego angielskiego (np. słówka: repeat, forward, back, fast, look towards). Zastanów się jednak, czy to wada, czy nie raczej zaleta tej aplikacji? Nie od dziś wiadomo, że najłatwiej języka obcego uczymy się poprzez zabawę i praktykę…

  • Czy roboty zadziałają na Nexus 7?

    Są 2 wersje tabletów Nexus 7:
    Nexus 7 wersja 2012 – nie posiada wymaganej specyfikacji Bluetooth i nie zadziała z robotami.
    Nexus 7 wersja 2013 – jest kompatybilny z Dashem i Dotem ale w jednym momencie może się połączyć tylko z 1 robotem. Użytkownikom tego Nexusa zalecamy zakup samego Dasha (tzn. bez Dota).
    W trakcie testów Nexusa 7 (2013), odkryliśmy ograniczenia w możliwościach Bluetootha tego tableta. W szczególności, nie jest on w stanie dobrze połączyć się z kilkoma urządzeniami zewnętrznymi na raz, w związku z czym na tą chwilę ograniczamy ilość robotów, z jakimi może połączyć się tablet Nexus 7 (2013). Atakowaliśmy ten problem z wielu stron, jednak z przykrością musimy stwierdzić, że na tą chwilę jest to najlepsze rozwiązanie. Nie przestajemy dalej szukać sposobów na poprawę tej sytuacji. Dla użytkowników Nexusa 7 (2013) zalecamy kupno tylko Dasha.

  • Dlaczego na telefonach działa tylko aplikacja Go?

    W ciągu ostatniego roku testowaliśmy korzystanie z naszych aplikacji na telefonach przez dzieci w różnym wieku. Okazało się, że mały ekran telefonu zwyczajnie nie jest najlepszym narzędziem do nauki i zabawy. Dlatego o ile aplikacja Go na telefony będzie przez nas wspierana, a zewnętrzni programiści mogą rozwijać aplikacje na telefony, o tyle my nie planujemy publikować żadnych innych aplikacji (oprócz Go) na telefony w przyszłości.

  • Jak połączyć się z robotami?

    **Miej na uwadze, że roboty nie działają na iPad 2 z powodu niezgodności sprzętowej!
    W każdej aplikacji wygląda to tak samo:
    Kliknij pomarańczowy przycisk „+” w prawym górnym rogu:

    pomaranczowy przycisk +

    Wciśnij i przytrzymaj przycisk Robota, z którym chcesz się połączyć:

    przytrzymaj przycisk robota

    Rozpocznij zabawę!

  • Jaki jest zalecany wiek do obsługi robotów?

    Dash i Dot są odpowiednie dla dzieci od 5 roku życia. Przejdź na stronę produktu lub przejrzyj dostępne aplikacje po więcej informacji!

  • Czy pojawią się nowe roboty?

    Na tą chwilę całą swoją energię koncentrujemy na tym, aby Dash i Dot działały prawidłowo i wspierały rozwój dzieci, dostarczając im platformę do nauki i zabawy.
    Ale nie oznacza to że nie pojawią się żadne nowości. Miej oczy otwarte!

  • Czy przestrzegacie jakichś standardów produkcyjnych?

    Nasze roboty przeszły wiele przeobrażeń projektowych i miały wiele wersji, zanim ostatecznie zostały skierowane do produkcji. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszą fabryką, aby zapewnić najlepszą jakość naszych produktów. Kładziemy też duży nacisk na to, by zapewnić możliwie najlepsze warunki dla pracowników fabryki.

  • Czy mogę kupić samego Dota?

    W tym momencie nie ma takiej możliwości. Nasze doświadczenia pokazują, że najlepiej pracuje się z Dashem i Dotem razem!

Rozwiązywanie problemów

  • Mój robot nie chce się połączyć. Dlaczego?

    Upewnij się, że Bluetooth jest włączony w ustawieniach Twojego tableta. Sprawdź, czy robot jest włączony (przycisk power będzie podświetlony).

  • Mój robot nie chce się ładować. Dlaczego?

    Upewnij się, że podłączyłeś robota kablem do wejścia USB w tablecie/laptopie lub do prądu (za pomocą odpowiedniej przejściówki). Najlepiej będzie, jak użyjesz przejściówki, którą otrzymałeś ze swoim tabletem. Jeśli Twój robot nadal nie chce się ładować, napisz do nas: pomoc@wonderpolska.pl.

  • Upuściłem robota z pewnej wysokości. Co robić?

    Dash i Dot to roboty bardzo wytrzymałe, wykonane z odpornego na drobne upadki tworzywa. Jednak jeśli Twój robot przestanie działać po upuszczeniu go, skontaktuj się ze Sklepem: pomoc@wonderpolska.pl lub z producentem: support@makewonder.com

  • Dlaczego nie mogę się połączyć z robotami przez mojego iPada?

    Sprawdź, jaką wersję iPada posiadasz.
    Dash i Dot nie połączą się z iPadem 2 ani żadnym starszym modelem, ponieważ nie posiadają one Bluetooth 4.0/LE. Niestety nie jesteśmy w stanie tego przeskoczyć.
    Jeśli posiadasz kompatybilny iPad (iPad 3 lub nowszy lub jakikolwiek iPad mini), skontaktuj się ze Sklepem (pomoc@wonderpolska.pl) i podaj szczegóły błędu.

  • Mój robot nie chce się włączyć. Dlaczego?

    Być może Twój robot nie jest w pełni naładowany – podłącz go do wejścia USB komputera za pomocą dołączonej ładowarki. Wejście mikro USB podświetli się, gdy robot będzie się ładował (i zgaśnie, gdy będzie w pełni naładowany).

  • Mój robot wydaje dziwne niepokojące dźwięki. Co robić?

    Zamknij aplikację, z której korzystasz i wyłącz robota. Jeśli po ponownym uruchomieniu dźwięki nadal występują, spróbuj jeszcze zrestartować robota przytrzymując przycisk Power przez ok. 7 sekund.

Ładowanie i użytkowanie robotów

  • Jak długo trwa ładowanie robota?

    Około 60-90 minut trwa całkowite naładowanie robota (zaczynając od zerowej baterii).

  • W jaki sposób mogę naładować swojego robota?

    Użyj dołączonego do robota kabla i podłącz go do wejścia micro USB robota, które znajduje się po jego prawej stronie. Ładowarkę podłącz do wejścia USB w laptopie lub za pomocą przejściówki do gniazdka.

  • Czy mogę zabrać robota na zewnątrz?

    Oczywiście, że tak! Jednak wiedz, że Dash nie chodzi najlepiej po trawie i pamiętaj, aby trzymać swoje roboty z dala od deszczu!

  • Czy mogę użyć innych kabli do naładowania robota?

    Możesz użyć jakiegokolwiek kabla z końcówkami USB i mikro USB w celu naładowania robota. Kabel, który otrzymałeś wraz z robotem, został tak zaprojektowany, aby maksymalnie skrócić czas ładowania.

  • Jak zrestartować swojego robota?

    Przytrzymaj przycisk włączenia robota przez 7 sekund lub dłużej.

  • Czy w oku robota jest kamera?

    Nie, oko robota nie może nagrywać/ w oku nie ma kamery. Dash może wykrywać obiekty z przodu i z tyłu dzięki sensorom IR.

  • Jak wyczyścić swojego robota?

    Proszę pamiętać, że roboty NIE SĄ wodoodporne i każdy kontakt robota z płynem spowoduje unieważnienie gwarancji. Postępuj podobnie, jak z innym sprzętem elektronicznym.

    Poniżej kilka wskazówek, jak można usunąć brudne plamki na robocie:
    - Używaj tylko miękkiej ściereczki, nie pozostawiającej kłaczków (najlepsza jest mikrofibra). Szorstkie materiały, ręczniki, ręczniki papierowe i inne podobne materiały mogą spowodować uszkodzenie robota.
    - Odłącz robota od wszelkich źródeł prądu (odłącz kabel do ładowania)
    - Odłącz robota od wszelkich urządzeń zewnętrznych i innych kabli
    - Unikaj kontaktu robota z płynami, cieczą
    - Nie używaj aerozolu w sprayu, rozpuszczalnika, papieru ściernego
    - Nie spryskuj sprayem bezpośrednio na robota, tylko na ściereczkę.

  • Co się stanie, jeśli upuszczę robota lub spadnie on z pewnej wysokości?

    Dash i Dot wykonane są z bardzo odpornego, wytrzymałego materiału i powinny przetrwać drobne upadki. Jeśli jednak robot nie będzie działał po upadku, napisz do nas: pomoc@wonderpolska.pl lub poproś o radę bezpośrednio producenta: support@makewonder.com

  • Skąd mam wiedzieć, czy robot jest już w pełni naładowany?

    Gdy robot naładuje się do końca, zgaśnie podświetlenie wejścia mikro USB w robocie.

Pytania techniczne

  • Co to jest "firmware update"?

    Firmware to oprogramowanie, dzięki któremu Twój robot działa. Musi ono być od czasu do czasu aktualizowane, aby Twoje roboty mogły funkcjonować najlepiej, jak potrafią!

  • Czy mogę wymienić baterie w moim robocie?

    Nie, nie można wyjmować baterii – może to być niebezpieczne (przeczytaj instrukcję obsługi)! Robota ładuje się za pomocą dołączonego kabla. Jeśli masz problem z bateriami, napisz do nas: pomoc@wonderpolska.pl

  • Gdzie znajdę numer seryjny i inne informacje o swoim robocie?

    By znaleźć numer seryjny, otwórz Apkę Go i połącz się ze swoim robotem. Kliknij zakładkę ‘About’. Numer seryjny i wersja firmware będą wyświetlone obok ikonki robota:

  • Jaka jest specyfikacja techniczna robotów?

    Twoje roboty <=> Twoje urządzenie dotykowe

    Dash i Dot są kompatybilne z Bluetooth Low Energy (aka Bluetooth 4.0). Dzięki temu Twoje doświadczenia z robotami przebiegną gładko, bez przeciążania baterii. Kilka robotów może być połączonych z jednym urządzeniem, umożliwiając otwartą wspólną zabawę. Dash i Dot są kompatybilne z iOS oraz z urządzeniami z Androidem. Większość urządzeń iOS obsługuje Bluetooth LE, widać też rosnącą tendencję obsługi Bluetootha LE w Androidzie i na innych platformach.
    Zaprojektowaliśmy specjalny protokół, który umożliwia bezprzewodową kontrolę każdego aspektu Dasha i Dota w czasie rzeczywistym. Tworzy to podstawę naszego otwartego API. Takie API pozwala aplikacjom otrzymywać dane sensoryczne od robotów i kontrolować silnikiem, światłami i dźwiękami robotów. Budujemy platformę na szczycie tego API, by wydobyć masę różnych funkcjonalności robota, umożliwiając jego łatwy rozwój.

    Baterie i Ładowanie
    Zarówno Dash, jak i Dot mają wbudowane akumulatory i standardowe wejścia micro USB do podłączenia ładowarki. Dash na jednym ładowaniu może poruszać się przez 90 min, a bateria Dota starcza na kilka godzin.

    Programowanie Dasha i Dota
    Budujemy takie aplikacje dotykowe, aby dzieci już od 5 roku życia były w stanie same programować zachowania Dasha i Dota. Jak już wystartują, nie ma nacisku na programowanie składni, czy standardowego kodowania opartego na tekście. Nasze aplikacje zachęcą dzieci do zabawy z robotami zaraz po otwarciu pudełka, jednocześnie pochłaniając fundamentalne podstawy programowania.
    Z czasem dzieci przejdą do bardziej tradycyjnego języka programowania wizualnego – np. aplikacji Blockly, a ostatecznie może nawet spróbują standardowego języka programowania, jak C. Z naszym otwartym API, roboty można zaprogramować z pomocą każdego języka programowania.
    Programy nie muszą być opracowane i ściągnięte na robota; chodzi o to, by działały w czasie rzeczywistym, umożliwiając łatwiejszą naukę i usuwanie usterek.

  • Jakie dźwięki potrafi wydawać robot?

    Roboty są wstępnie zaprogramowane na wydawanie wielu różnych dźwięków. Będziemy dodawać kolejne dźwięki w przyszłych aktualizacjach.

  • Czy roboty współpracują z Windowsem?

    Nie. Dash i Dot są zaprojektowane do współpracy z iOS i Androidem, które mają Bluetooth 4.0/LE. Proszę sprawdzić listę kompatybilnych urządzeń tutaj.

  • Jak długo wytrzymuje bateria?

    Baterie Dasha i Dota trzymają przynajmniej 1 godzinę nieprzerwanej zabawy, ale mamy nadzieję, że uda nam wydłużyć ten czas!

  • Czy można programować roboty za pomocą innych języków programowania?

    Tak. Nasz obrazkowy interfejs do programowania jest dobry dla początkujących uczniów. Starsze i bardziej doświadczone dzieci mogą używać Blockly lub innych języków programowania do opracowania bardziej skomplikowanych programów dla Dasha i Dota. Ponadto, pracujemy nad rozwojem API, które umożliwi programowanie robotów w dowolnie wybranym przez Ciebie języku programowania.za pomocą innych języków programowania.

  • Gdzie przechowujecie dźwięki, które nagrywam dla robotów?

    Chronimy prywatność i nigdzie nie zgrywamy dźwięków, które nagrywają nasi użytkownicy. Dźwięki są zachowywane tymczasowo na Twoim urządzeniu i w Twoim robocie do czasu, aż zastąpisz je kolejnymi. Nie da się przywrócić dźwięków usuniętych lub zastąpionych innymi.

Aplikacje